Tebax!

Nu är jag tillbax på mitt dagjobb igen, en hektisk vecka är över och en mer normal har börjat. Förra veckan var helt sjuk egentligen! När jag nu reflekterar över den känner jag dock en tomhet, lite trisst att allt e över nu. Nyköpings gator e tomma och gråa, känslan av glädje och fest är som bortblåst. Nu börjar allvaret igen. Jag står i dagarna inför ett stort livsval, vilken väg ska ja ta? Ska jag orka med att jobba som jag gör idag? Eller ska jag bara jobba med bevakning? Eller ska jag jobba på timmar för Momentum och timmar för Duosec o skita i Pelles Lusthus? Eller ska jag belåna allt jag äger, sälja bilen för att jobba som en gris i fem år framöver? Som ni märker är frågorna många, men svaren är få! Skulle nog inte säga att jag e på väg in i en livskris men nån slags kris känns det som iaf. Momentum ringde idag och frågade varför jag inte hört av mig vidare, han frågade då också om jag kunde tänka mej att åka på turné med honom vecka 12 och 13 för att komma in i allt... Och det skulle jag ju enormt gärna vilja göra, men med heltidsjobb och halvidsjobb och jour och helvete så kan jag ju bara se efter den chansen i stjärnorna! Känns lite bittert men jag kan ju faktiskt inte göra nånting åt det.

I inlägget innan detta blev det nånting konstigt, det stod iaf nånting om att jag var glad över att Duosec fått Nyköpings kommun som kund. Jääättekul att det äntligen börjar hända nånting med det bolaget här i Nyköping. Vidare har jag en ganka soft vecka framför mej. Jobbar bara tis, ons, tors på Pelles. Med en vansinnig dag på torsdag dock, för på kvällen kommer ett irländskt band till mej. Moving Cloud heter dom och har väl sålt ca 10 biljetter idag! :) Det var ju ett tag sen jag jobbade på värsan så det ska bli rätt kul iaf!

Sen så händer det ju en massa saker här i mars:
Jag ska få tid att flyga upp till Nicke en sväng (hoppas jag iaf).
Kristian kommer ju hem oxå!
Hela släkten på pappas sida ska ut o åka båt.
Samt det faktum att jag i denna månad ska bestämma över vad jag egentligen vill med mitt liv.

Nåja, nu kommer det snart 50 gamla gubbar och gummor till mitt jobb. Jag e själv då mina kollegor e lediga och hemma med barn. Så det blir jag som serverar dem kaffe och bulle i ensamheten fast det så klart, Pelle kommer ju oxå, Jiiippiii! (Ironisk som aldrig förr).

Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Visst är det jobbigt när alla beslut bara haglar över en?? De kan aldrig komma ett och ett så att man verkligen hinner fundera, nej då bara bomba på!! Gör det som känns rätt i hjärtat ; ) Läs Mark Levengoods Sucka mitt hjärta med brist dock ej, den blir man lite glad av och man hör Marks mumintrolls röst i bakhuvudet en vecka efteråt, då måste ju allt bli bra!? Kramiz

2007-03-06 @ 11:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback