Vilken vecka!

Liten summering av föregående vecka:

I måndags hade jag och K hand om Lotsens tipspromenad och utslagstälvling i hamnen, ett mycket trevligt jippo att delta i. På kvällen blev det ett par bira för att sedan somna gott i soffan. 

I tisdags tror jag inte att jag gjorde något överhuvdtaget av värde.

I onsdags jobbade jag o Kricke o Jim o David i Örebro. I stadsparken spelade och sjöng Outlandish för oss. Kul konsert att få se iaf. Framåt natten åkte vi hem med en mellanlandning i katrineholm. Anledningen till detta var att på vägen mellan örebro o katne fastnar vi bakom ett sällskap bilar och en med husvagn. Husvagnsekipaget dansar över hela vägen, nästan ner i diket och över i mötande körfält! Som de civilspanare vi är tog vi upp jakten, ringde polisen och bestämde oss för att få stopp på eländet, med polisens hjälp förstås... Efter att ha följt efter i ca fem mil, stannat i rondeller, kört över heldraget, gjort snabba u-svängar mötte vi upp polisen och vansinnesfärden fick sitt slut. Det var en rätt kul hemresa må jag säga.

Det blev torsdag och jag var hemma i Nyköping. Dagen trallade på med lite duosecbestyr (i vanlig ordning). Kvällen spenderade jag med carro på hamnmagasinet. Det var första gången i år jag åt där, mikkit bra faktiskt!

Fredag morgon och gänget träffades på park inn för frulle. Därefter rullade vi mot göteborg! Gänget bestod av mej, Kristian, Simon, Timmy och Madde. Resan gick mycket bra även om den däringa skogen var lite knepig att hitta. När vi skulle få på oss våra armband för att komma in på området insåg vi att de löst gäster/press-kön på ett ypperligt sett. Jo, de hade den kön mot den riktiga kön där köfolket står. Bara det att där köfolket stod var det tre eller fyra fållor, hos oss var det en liten stackare. Kanske dagen i-lands...? Nåväl, Hellacopters gjorde i vanlig ordning en bra spelning, vet inte om jag någonsin sett hella göra mer än en "bra" konsert. Under konserten kom det sura regnet och sextontusenfem personer blev dyngsura i ett nafs. Efter det gick the Hives på och jag kan inte sluta imponeras av pelles enorma energi, faan va de rockar! En riktig kanonkonsert denna gången med! Som avslutning spelade manu chao (tror jag de stavar). Jag och kristian passade på att utforska ytterområdena :) Jag körde hem på natten och det hade aldrig gått om inte kristian kommit på vakenövningar att roa sej med hela resan hem. Vi lyssnade på sune och fantomen och K snurrade runt i sin stol.

Lördag morgon (kanke den bästa morgonen på ett år). Vaknade med känslan av att "fan jag har massor att göra och måste stressa ihjäl mej". Men den ignorerade jag ganska bra till en början. Packade väskor för helgen, slog in paket och hade mej. Klockan 12:33 lämnade jag och K nyk för att 25 minuter senare vara hemma hos jossans föräldrar i Stjärnhov (typ sex mil härifrån). Med tre minuters marginal var vi alltså på dopet, för att snabbt pussa på mitt gudbarn och hans föräldrar. Dopet gick fint och jag läste min text med inlevelse. Jag är btw mycket nöjd med min gudson, han var tyst och snäll och log under hela dopet. När de skulle dukas upp mat var jag och K tvungna att dra till Örebro igen för att ha säkerhetsgenomgång med gessles folk. I ilfart gav vi oss iväg! Väl där var ingenting uppstyrt och allt rörigt. Men framåt kvällen flöt allt på bra. Gessle genomförde som vanigt en konsert med klockrent ljud och en enorm ljusshow. Riktigt häftigt. På natten när vi kom hem till hotellet gick K ut till statoil o köpte ett sexpack som smakades på i sängen innan ögonen dog och somnade in.

Söndag morgon och frulle på hotellet, slöa på rummet, fika på stan och tillbax till brunnsparken. Kvällen gick åt ståendes och tittandes på förbandsturnen nr ett. Hah! Kristian lyckades göra en "Kristian" oxå! Efter Marie Lindbergs konsert gick jag o K ut och pratade med entréfolket, de frågade hur konserten var och jag svarade med en fråga. Jag svarade: Har ni någonsin varit på en gudstjänst riktigt bakfulla någon gång? Detta tyckte K var roligt och ringde därefter till vår vän tobias och berättade detta. När han citerat mej tittar han upp, och där stod hon, Marie Lindberg alltså... Fasiken Kristian. Kvällen gick och natten kom, banden fortsatte komma upp på scen.. fasiken vilket maraton. Hemfärd i volvon som nu gått 118 mil, var av jag vansinneskört 80 av dem.. Nåväl jag e hemma nu, ett tag iaf, På fredag e d samma sak som igår fast i eskilstuna, på lördag e d liverpool i björkvik, kan nog bli något det med!


Som avslutning på detta mastodontinlägg måste jag bara säga att jag mår som en prins! Jag är liksom glad i hela kroppen! Hah! O inte så jävla ensam längre...  

Kommentarer
Postat av: mor

Sådärja - nu har jag lite mer koll på ditt läge.
Mitt läge är att jag ska fira min svägerska imorgon, repa med irre på onsdag HA ALLSÅNG i OXELÖSUND på torsdag och BRÖLLOPSSPELNING på lördag - deru´. kram min son som enligt bloggen inte är ensammast i världen längre - vilket glädjer mig. pus pus

2007-08-13 @ 20:42:06
Postat av: Simon

Tack för i Fredags o tack för att du finns......och tack för i fredags igen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback