vart e vi påväg?

Idag hände det igen. En psyksjuk man drar vapen, avlossar och dödar. I detta fall en polisman, en ung man som vigt sitt liv för att hålla oss trygga på våra gator. Vart faan är vårt land påväg?

Som alla vet hade mannen ifråga suttit inne för mord tidigare, där högg han ihjäl en annan man med kniv på krogen i Nyköping. Mannen var psykist instabil, det visste man redan. Men fortfarande fick han bo i egen lägenhet mitt ibland oss. Återigen fyy faan! Jag skäms över vårt system som så fort som möjligt slussar ut psykiskt sjuka människor för att de ska anpassas i samhället. En vän sa en rätt sann grej till mej idag, han sa; När man slussar ut en psykiskt sjuk människa förväntar man sej att han ska bli en del av samhället , skaffa sej nya vänner och vara med att bidra. Sanningen är ju den att INGEN vill umgås med en psyksjuk mördare, förutom jaa psyksjuka mördare kanske. Sluta för guds skull att placera dessa idioter mitt ibland oss. I detta fall granne med min pappa. Far åt helvete med utslussningar. Lås in faanskapet på heltid, eftersom vi nu inte har dödsstraff i Sverige.  

Kan inte sluta tänka på att en 32årig kille som bara vill väl återigen får bevisa att vårt system och vår kriminalvård inte fungerar. Hur många måste dö för att man ska förstå? Jag blir så frustrerad, frustrerad och ledsen. Ledsen för att jag inte förstår, ledsen för dennes kollegor, familj och vänner. Ledsen för att mina vänner gråter, ledsen för att det är så innihelvete fel. Jag förstår inte! Och jag blir rädd, rädd för att min bästa vän i livet valt att tjäna vårt samhälle, att finnas där på samma sätt för att vi ska känna oss säkra. Får en kvälvning och vet inte om jag ska spy eller bara sitta kvar här tom med min konstiga känsla.

Nu hör jag sirener utanför mitt fönster och jag får en fruktansvärt konstig känsla i magen och hjärtat klappar fortare. Vad jag kan höra är det minst fyra bilar. Vad i helvete händer nu? Fy faan, kan inte sluta säga så för mig själv. Hela tiden, sirenerna hörs fortfarande... faan!

Lev väl gott folk och sänd era tankar till polismannens nära och kära.

/.

Kommentarer
Postat av: Björnen

En helt klart bedrövlig dag...jag känner mig bara uppgiven och ledsen att något som detta kan hända i en
civiliserad värld. Tyy taen!
Skänker en kram till alla som behöver det denna dag och beklagar sorgen allra djupast :(

Postat av: Anonym

Det är sjukt!

2007-06-28 @ 11:31:48
URL: http://crazymari.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback