helgen som varit

Denna helg har spenderats i allas vår underbara hufvudstad.

För att börja nån stans så började allt elände med att jag tog tåget i fredags vid lunch. Jag kom upp och gick till medis där jag avnjöt en god lunch med min käre vän Jenny. Efter detta skjutsade hon mej till jobbet på globen, Linkin Parks konsert skulle ju vaktas av undertecknad. Väl på plats var jag vilsen som den vilsnaste men hittade efter ett tag lite securityfolk och frågade då om de visste vart jag skulle. Svaret jag fick var då: Det stod i mailet du fått! Jag svarade då lite försiktigt att jag hade läst mailet men inte hittade ändå, då pekade han åt vänster och sa: Ditåt skaru! Trevlig som jag e tackade jag försiktigt och började lunka åt vänster utan att för den delen ha en aning om vart jag skulle. Som tur var såg jag en stressad man småspringa där nere så jag skyndade efter och frågade om han kunde hjälpa, han fnös lite o sa ja ja du kan väl hänga på mej. Så jag småsprang lite fint efter honom ner i katakomberna under globen. Väl på plats fick jag ut en tröjja i stl. xxl. Och blev placerad bredvid en kamera på golvet, där stod jag sedan i nästan sju timmar. ÖVERKVALIFICERAD NÅGE VANSINNIGT! Nåja, konserten var sjukt mycket bättre än två getingar iaf. Här kommer ett par bilder:


Efter konserten bar det iväg hem för att inta framstupasidoläge och sömn.

KL. 12 dagen efter var det dags att gå upp o ta tuben in till stan för att möta upp min gamle vapendragare F. Laukus. Vi inmundigade pasta (som för stunden var ljuvligt god) och en lite bier.

Strosade runt på stan en sväng och köpte dessa skiiiitsnabba dojjor:


Framåt kvällningen mötte vi upp med övrig personal på bolaget i trosa för att i samlad tropp gå till Golden hits där vi bokat bord. Jag blev ivanlig ordning helt talanglöst kass och fick grym huvudvärk och började spy omkring mej som en vansinnig, inte riktigt kanske men nästan iaf. Petade i mig lite av hummersoppan men det var allt. Efter att ha varit ute o kippat luft trehundraarton gånger, gick jag hem eller till tc iaf där Jenny hämtade mej och skjutsade hem. Vad jag hört så här i efterhand hade alla andra en kanonkväll och ville aldrig att den skulle ta slut.

Idag har jag bara tagit det lugnt, firat mamma lite och varit på middag hos min underbara morfar. Faan alla skulle ha en morfar som han! Städat har jag oxå med min syster, fasen en riktig familjedag blev det eftersom...

Imorgon ska jag jobba på e-tech på dagen och duosec på kvällen/natten, kan nog bli nåt det.

Puss o peace!


Kommentarer
Postat av: jim

hehe... ny på jobbet, i sthlm, bland massa idioter som tror sig veta allt.. Så hade jag när jag började i tunnelbanan FÖRSTA HALVÅRET... :)

Postat av: Simon

mmmm
Så har jag det dagligen!
jag vill ha kärlek o respekt, yaouuu

2007-05-28 @ 07:33:44
URL: http://sharkbay.blogg.se
Postat av: jim

Tror inte dom lär ut det i sthlms skolor.. haha. Var dryg, otrevlig och ignorera nya människor så kommer du långt är mottot i sthlm... haha

2007-05-28 @ 07:57:16
URL: http://merkell.se
Postat av: Jojo

Tja gissa varför en annan slutade jobba i Sthlm...

2007-05-28 @ 22:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback