samtal med vårdcentralen

Hon: Vårdcentralen Bagaregatan, Sjuksyster Jennie
Jag: Hej Jag heter John och jag ska åka till Thailand och leka rövare i två månader, vad kan du erbjuda?
Hon: Jaa låt se här, twinrix eller havrix. Du har bokat havrix här.
jag: Men då är jag väl inte vaccinerad mot heppan b va?
Hon: Nej
Jag: Hur får jag heppan b?
Hon: Hepatit B får du av kontakt med kontaminerat blod eller sexuellt umgänge.
Jag: Men jag tänkte inte ligga någe speciellt när jag är där.
Hon: Nähä
Jag: Men det är klart ,så som jag kommer att leva där nere så skulle det inte förvåna mej om nån galen thailändare attakerar mej med kniv.
Hon: aaahaaa...
Jag: Ja, så jag kanske behöver skjuta i mej lite skit mot Heppan B dårå.
Hon: (tyst)
jag: Eller vad tror du?
Hon: Eehh... Jaa man vet ju aldrig vad som kan hända.
Jag: Nej just dit jag ville komma.
Hon: Men då bokar jag om det här till Twinrix i stället då?
Jag: Jaa det gör du rätt i, eller det är ju en prisfåga!
Hon: Det kostar totalt 1035 kr.
Jag: Aldrig i brevet, detta måste förhandlas. För det är väl förhandlingsbart?
Hon: NEJ detta är INTE förhandlingsbart!
Jag: Okej, boka in mej med min polare tobbe den 26e.
Hon: Nej det kan jag inte, du får fråga honom när han har tid i så fall.
Jag: (Skriker ljudligt) TOOOBBE!
Hon: Okej, okej. Jag bokar in er samma tid den 26e.
Jag: Tack och bock och hej
Hon: Ta nu hand om Er riktigt ordentlig och gör nu inget dumt.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Kristian stackarn får inte han något vaccin eller??

2007-10-19 @ 05:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback