Det duger inte...

Idag vaknade jag underbart skönt i Aliues gamla nittiosäng på Tuna nygård. När jag kom ut i köket stod Nicke där nyvaken och frulle inmundigades. Efter frukost hängde vi lite innan vi åkte in till den traditionsenliga nyckelskramlingen vid tolv.

Idag är det förresten en rätt så stor dag. I alla fall i mitt liv. Idag invigdes nämligen (padadapapapaa) min balkong in för säsongen. Jag, Tobbe och Timmy passade på att dricka ett par öl, lyssna på musik och röka vattenpipa i solens värmande sken. Skönt att ha det gjort och nu känns det som att sommaren faktiskt är på väg.

Men trots att dagen har varit riktigt  bra på alla sätt och vis så vill jag nog faktiskt inte bo här. Jag tror inte det i alla fall. Jag vill nog egentligen bo någon helt annan stans men jag vet bara inte var eller vad jag ska göra för att komma på det. Har funderat mycket på att åka till Thailand igen i höst, kanske ett halvår eller så. Nackdelen är ju bara att jag inte förs frammåt i livet eller karriären då. Utan att jag nog mest skulle sitta på nån veranda, dricka Singha och äta nötter hela dagarna. Inte för att det skulle vara något fel överhuvudtaget med det men jag vill ju liksom bildas också. Det vore ju för jävligt att vakna upp och vara trettio utan att ha åstakommit någonting av vikt i livet. Men det känns inte som att jag blir bättre på något eller att något som involverar mig för den delen går åt rätt håll.

Missförstå mig inte nu, jag är nöjd med mitt liv. Och glad för den delen men det känns som att jag hela tiden har en bit kvar upp.

Nu ska jag göra mig i ordning för kvällens stundande fest. Tror att det kommer bli jätteroligt i alla fall.

Dasve!

Kommentarer
Postat av: Carina

Du är tillbaka!!! Gladast blev jag :) Går i lika tankar som du så nu känns det bättre när det inte bara är jag som är lite kockobananas.. Vart i hela världen ska man bo egentligen, finns ju så många ställen att välja mellan... puss hjärtat och välkommen tillbaka till bloggens värld!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback