ledighet och månadslöfte

Hej!

Idag har jag varit ledig precis hela dagen och verkligen haft en sån där skitbra lördag, verkligen.

Dagen började med att jag INTE var bakfull vilket kändes strålande bra. Klev upp ur sängen vid fem över nio. Åkte och plockade upp Timmy för att sen äta frulle på konditoriet i stenkulla. Efter inmundigande åkte vi ut till örstigsnässkogen där vi promenerade längst sörmlandsleden i enochenhalv timma. Sista biten var riktigt bra och fin så dit ska jag nog igen denna vecka.

Efter detta var det snabbdusch hemma för att komma typ en timme sent till min gudsons första födelsekalas. Han verkade vara glad och så även om gudfar nu var lite sen. =) Jag blir som glad i hela kroppen varje gång jag ser min lille snubbe skratta så där gulligt så man vill ätan!

Efter detta hämtade Tobbe upp mig och så åkte vi förbi lotsen för att kolla till kvällens förberedelser. Ut till Jogersö och hälsade på Tobbes föräldrar drack kaffe, njöt av solen och hade det strålande skönt.  

Nu är jag hemma (i soffan precis som vanligt) funderar på att äta något men vet inte riktigt vad. Det har dock gått rykte om grille. Kan nog bli något. Min älskade lillasyster har inflyttningsfest ikväll och jag hade tänkt att åka förbi på en blixtvisit men tiden räcker liksom knappt till. Jag vet att jag borde åka och jag skulle egentligen vilja men kroppen orkar inte idag. Jobbet börjar ju vid halv nio i morgonbitti och dagen har varit fullspäckad ända. Jag har dock bokat in henne om två veckor, jag behöver nog lite kvallitetstid med systra mi och bara prata och kanske äta glass i solen och så. Hon har förresten typ lovat att visa mig runt hennes ägor när jag kommer ner så det ser jag fram emot.

Å just det jag har gett mig själv ett månadslöfte som innebär att jag månadens samtliga dagar ska röra på mig på något sätt. Typ innebandy, basket, fotboll, styrketräning, löptur eller långpromenad. Sen är det ju bara att försöka få pli på matjäveln också, på jobbet är det inga problem men så fort jag kommer hem kommer bira, godis och flott på tal. Måste skärpa till mig nu!! På tal om mat så ska jag ha kökspass på jobbet imorgon vilket tydligen innebär att jag ska svira till frukost, lunch, middag och kvällsfika till typ tretton personer! Hah! Önska mig lycka till!

ÅÅÅÅ Höll nästan på att glömma att säga att jag har beställt ny cykel igen. Den kommer att vara monterad och klar i veckan som kommer. Här kommer i samma veva ett löfte om att cykeljäveln varje kväll kommer att bäras upp i lägenheten efter användning. Jag orkar inte göra om den här proceduren en gång till i år. Dryga åtta papp kostar kärran och ser ut så här:

image161

Inte skitful va?

See you in Helsinki!

Kommentarer
Postat av: Carina

Sicken himla fin pärlo (måste ju pärlo när det är en kille och pärlan när det är en tjej.. ) du har skaffat dig! :)
Puss och kram

Postat av: Cykelhandlaren

Den är skitsnygg...Fast den är ännu snyggare i verkligheten... Den står o väntar på premiärturen=)
Hoppas verkligen du får behålla den den här gången.. Ett tips gör plats för den under sängen=)

2008-04-30 @ 20:02:06
Postat av: john

hah! kul att du hittat hit Jimmy. Jag kommer och hämtar pärlan om några dagar. tjing

2008-05-01 @ 04:06:58
Postat av: Martin Camitz

Ni kanske behöver Din mamma jobbar inte här? Automatisk schemaläggning av kökspass.

2008-09-24 @ 18:32:09
URL: http://www.dinmammajobbarintehar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback